en efterlängtad helg

Kära vänner, klockan är strax innan nio, solen skiner ute, och jag nästan hoppade upp ur sängen nyss och tänkte vilken underbar dag - nja, inte riktigt. Trots fredagslycka är bördan på axlarna fortfarande där, med tre inlämningar kvar, varav de alla är uppsatser. Snart kommer jag bli fyrkantig så mycket som jag sitter framför datorn. Pust
 
Jag längtar verkligen tills jag kan sätta mig ner och skriva om min fantastiska intervju med Ros. Men ni får hålla er några dagar till, tills det mesta av mitt oorganiserade kaos av skolarbete är överstökat. DOCK är det viktigt att ta helg, och det ska jag verkligen göra. Ikväll ska jag och Vickan gå på ett event annordnat av universitetets studentkår, en nattmarknad som avslutar den kulturella veckan som hållit hus på campusområdet. Vi ska också dricka vin, för vi är väldigt förtjänta av denna ljuva dryck. 
 
Imorgon fortsätter vindrickandet då vi ska gå på en Vin- och matmässa i stadsdelen Subiaco. Vi är ett gäng som ska dit och jag tror det blir en fin tillställning. Det ser ut att bli finfint väder! Härligt! Äntligen är sommarvärmen här, glädjetjut! Lördagkväll är det grillning och lite födelsedagsfirande för en svensk tjej som fyller år, och som bor i samma lägenhetsområde som jag. Hon pluggar också i Jönköping, och runt henne är det aldrig tråkigt minsann. Skara-dialekten säger allt <3.
 
Söndagsplanerna är fortfarande öppna, kan bli strandhäng, eller Aviary häng (en takterassbar med livemusik varje söndag!). Eller kanske båda! Här har ni en finfin bild på Vickan å Malin från den första kvällen vi var ute i Perth, på Aviary. 
 
 
Å här har ni en på mor och bonusmormor Siw när de var här i Perth och hälsade på!
 
 
Nu kallar PLUGGMODE. Ikväll blir det BEASTMODE, vilket jag längtar bra mycket till. Jag har börjat träna enligt Insanity-konceptet. Vill ni veta mer om vad det är, se videon här. Det handlar om ren vilja, kämparglöd, och jävligt mycket svett. Varje träningspass är en utmaning, och så slut som jag är efter varje 45-minutare är sjukt härligt. Har aldrig varit så dedikerad. Jag peppas än mer av att vi är ett gäng som kör tre gånger i veckan, hur vi pallar igenom det tillsammans. And i totally love it. Här har ni en konversation mellan en av träningspolarna och mig: 
 
 
Charmigt minsann! De kallar mig Hulken. Och jag gillar det. Saknat träningen något otroligt mycket. Så beastmode on blir det klockan halv fem ikväll! Nu var det pluggmode ja.... 
 

Kommentera här: